Klein New Orleans

OpdrachtgeverKlein New Orleans
Datum2015
Weblinkkleinneworleans.nl

Over Klein New Orleans

Laissez le bon temps rouler! Het Klein New Orleans Festival brengt New Orleans naar Utrecht, dé muziekstad van de VS waar je op elke straathoek live muziek en performances vindt. En ja, het is óók de stad van de Mardi Grass. Bij Klein New Orleans staan muzikanten en artiesten recht voor je, naast je of achter je, zonder podium of hek. We dansen samen, eten samen gumbo aan lange tafels en hebben plezier zonder onnodige poespas. En zonder entreeprijs, wel zo toegankelijk.

Mijn opdracht

In 2015 organiseerde ik samen met een klein team de eerste editie van het festival op Tweede Pinksterdag. Ik was toen betrokken bij het festival als hoofd marketing en programmamaker. Voor Klein New Orleans hield ik mij bezig met de branding van het festival, de pr, promotie en partnerships. Als programmamaker organiseerde ik de afterparty in poppodium EKKO – dit deed ik in 2016 nogmaals.

Resultaten

– Met 250 euro marketingbudget, ontving het nieuwe festival naast lokale persaandacht, ook al landelijke persaandacht van o.a. Viva en NRC Next.
– De eerste editie van het festival was een groot succes met ruim 5000 bezoekers (uitverkocht) en twee jaar op rij een uitverkochte afterparty in EKKO.

Foto’s door Anahi Clemens