Centraal Museum

Categorie

Over het Centraal Museum

In het voorjaar van 2016 opende het nieuwe Centraal Museum in Utrecht. Na een driejarige verbouwing, werd het vernieuwde museum officieel geopend. Het museum had een fysieke en artistieke transformatie ondergaan.

Mijn opdracht

Voor de opening ontwikkelde ik een campagne en was ik medeverantwoordelijk voor de organisatie van het openingsweekend. Het nieuwe Centraal Museum staat in verbinding met haar omgeving en is publieksgericht. Om die reden bracht ik 3 kunstwerken letterlijk naar buiten: we maakten 3 metershoge replica’s als muurkunstwerken. Deze replica’s waren uitgekozen door buurtbewoners zelf en behoren tot de Utrechtse iconen. De campagne werd zeer goed ontvangen door publiek en pers, en zorgde voor erg veel reuring in de stad in de aanloop van de officiële opening.

Lees over de campagne op Cultuurmarketing

Resultaten

– Uitverkocht openingsweekend
– Persaandacht van o.a. NOS Journaal, NRC, Volkskrant, Algemeen Dagblad, RTV Utrecht, Cultuurmarketing, Architectenkrant en aandacht van influencers als Great Little Place Utrecht en Explore Utrecht.

Centraal Museum

Foto’s door Boy Berends en Raymond Dekker