Opening Centraal Museum

Categorie

Over het Centraal Museum

In het voorjaar van 2016 opende het nieuwe Centraal Museum in Utrecht. Na een driejarige verbouwing, werd het vernieuwde museum officieel geopend. Het museum had een fysieke en artistieke transformatie ondergaan.

De opdracht

Centraal Museum vroeg Studio Welp een campagne te ontwikkelen en het openingsfeest mede te organiseren voor de opening van het vernieuwde Centraal Museum in 2016.

Creatieve concept

Het nieuwe Centraal Museum staat in verbinding met haar omgeving en is publieksgericht. Om die reden bracht Studio Welp 3 kunstwerken letterlijk naar buiten: we maakten 3 metershoge replica’s als muurkunstwerken. Hiervoor werkte Studio Welp samen met de Strakke Hand, die dit concept kon realiseren. Deze replica’s waren uitgekozen door buurtbewoners zelf en behoren tot de Utrechtse iconen.

Lees over de campagne op Cultuurmarketing

Resultaten

– Uitverkocht openingsweekend
– Persaandacht van o.a. NOS Journaal, NRC, Volkskrant, Algemeen Dagblad, RTV Utrecht, Cultuurmarketing, Architectenkrant en aandacht van influencers als Great Little Place Utrecht en Explore Utrecht.
– Centraal Museum, Utrechters en de gemeente waren zeer blij met dit project. Daarom zijn het museum samen met de gemeente na deze tijdelijke muurkunstwerken, een nieuw project gestart waarmee ze muurkunstwerken laten schilderen. Op die manier blijven ze langdurige goed en zichtbaar.

Centraal Museum

Foto’s door Boy Berends en Raymond Dekker