Festival Tournee de la Musique

Categorie

Over Tournée de la Musique

Tijdens de Grand Depart op 3 en 4 juli 2015 werd de binnenstad van Utrecht omgetoverd tot een groots muziekfestival. TivoliVredenburg creëerde samen met EKKO, De Helling, dB’s en RASA drie muziekpodia op de Neude, Janskerkhof en Domplein. Op het programma stonden zowel beroemde internationale acts als Too Many Zooz en Broken Brass Ensemble als nationale bekenden als Danny Vera en deWolff.

Mijn opdracht

Voor Tournée de la Musique heb ik een promotiecampagne ontwikkeld. Doel van de campagne was om alle Utrechters en de Tour-de-France-toeristen te informeren en enthousiasmeren voor het festival. Dit heb ik gerealiseerd met een gerichte online campagne, aangevuld met free publicity en een duidelijke signing in de stad voorafgaand en tijdens de Tour de France.

Resultaat

– Twee dagen drie ‘uitverkochte’ pleinen met ruim 10.000 bezoekers
– Free publicity in o.a. Algemeen Dagblad, RTV Utrecht, Radio 2 en DUIC.

Foto’s door Jelmer de Haas