Expositie Horsfield

OpdrachtgeverCentraal Museum
Datum2016
Weblinkcentraalmuseum.nl
Categorie

Over Craigie Horsfield

De tentoonstelling Craigie Horsfield: How the World Occurs was van 30 oktober tot en met 5 februari 2017 te bewonderen in het Centraal Museum te Utrecht. Er kwamen circa 35.000 bezoekers naar deze tentoonstelling met fotografische kunstwerken.

De opdracht

Voor deze tentoonstelling heeft Studio Welp een marketingcampagne ontwikkeld en uitgevoerd. Hierbij richtte we ons – naast reguliere bezoekers – op het aantrekken van jongere bezoekers die zich bezighouden met zingeving. Dit deden we vooral door middel van online storytelling, samenwerkingen en het organiseren van een onderscheidend event.

De online storytelling realiseerden we door verschillende video’s te laten maken die de kijker een blik achter de schermen toonde en verdieping gaf.


Foto door Ruud Voest

Het unieke event werden wekelijkse yogalessen in de tentoonstelling samen met een van de grootste yogascholen van Utrecht: Yogapoint. De 10 yogalessen gaven we op vrijdagochtend voordat het museum opende. Dit was de eerste keer dat in Nederland yogalessen in een museum werden georganiseerd.

Naast deze yogalessen initieerde Studio Welp een interactieve tool met de Studio September om jonge(re) bezoekers actief te betrekken bij de voorstelling. Met de tool maakten bezoekers een online zelfportret dat vervolgens live werd geprojecteerd in de tentoonstelling.

Resultaten

* Ca. 35.000 bezoekers
* Yogalessen waren in een halve dag uitverkocht.
* bijna 200 yogi’s die deelnamen aan een yogales.
* Samenwerkingen met De Correspondent en Yogapoint opgezet.
* redactionele aandacht in diverse media waaronder NRC, Volkskrant, Yoga Magazine, LINDA, het AD en bij influencers als Plants On Pink en @nenthe.