Art Rocks

Categorie

Over Art Rocks

Muziekcompetitie Art Rocks is de grootste Nederlandse muziekcompetitie die muziek en beeldende kunst samensmelt. Art Rocks daagt muzikanten uit zich voor een lied te laten inspireren door een iconisch kunstwerk. De competitie wordt georganiseerd door de Grote Prijs van Nederland en de vijf musea: Boijmans Van Beuningen, Kröller-Müller Museum, Drents Museum, Tropenmuseum en Museum Het Valkhof.

Mijn opdracht

Voor Art Rocks 2016 ontwikkelde ik een marketingcommunicatieplan waarbij ik de strategie, positionering en doelstellingen bepaalde. Vervolgens voerde ik dit plan ook uit. Zo liet ik allereerst een campagne ontwerpen door ontwerpbureau Loudmouth en tevens een nieuwe website. Ik beheerde de website, ontwikkelde een contenplan voor social media, onderhield het contact met de pers en regelde advertenties, online banners en drukwerkverspreiding. Naast de inzet van communicatiemiddelen vanuit Art Rocks, was ik de spil tussen Art Rocks en de organiserende musea en Grote Prijs van Nederland. Met de marketeers van deze partijen stemde ik de communicatiepunten af en zorgde ik ervoor dat alle partijen aangesloten bleven bij de promotie.

Resultaten

– 200 aanmeldingen voor de competitie
– 50k bezoekers op de website gedurende de campagne
– Persaandacht van o.a. NRC Handelsblad, Het Parool, RTL Live, Radio 1 en tal van lokale nieuwsbladen in Noord-Holland, Gelderland, Zuid-Holland en Overijssel.

Foto’s door Kim Balster